2013. június 29., szombat

Nyár, utazás

Korábban írtam már, hogy játékokat keresek az autózás idejére. Mi ugyanis, ha tehetjük, nem utazunk hosszan, így aztán a gyerekeink nincsenek is hozzászokva a fél napos autóban üléshez. Rólam nem is beszélve, de az egy másik történet, hogy én mennyire és milyen trükkökkel fogom bírni :)
Most viszont kicsit messzebbre megyünk majd, igaz ez sem lesz 3 óránál több megállással együtt. De 3 óra, az 3 óra! Az alatt már csinálni kell valamit.
Az autózások alatt persze lehet:
  • beszélgetni
Mi többnyire szoktunk:
  • énekelni is
Elvben létezik, csak nálunk nem adott:
  • zenehallgatás
Az autónkban minden gyerek előtt lóg egy-egy könyvtartó folyamatosan feltankolva, vagyis egyértelmű, hogy lesz:
  • olvasás
Van egy ketyerénk, ami játékra és filmnézésre is jó, de abból csak egy van. De azért álljon itt, mint lehetőség:
  • valami elektronikai, informatikai figyelemlekötő eszköz.
Tehát innen indul az okoskodás, hogy jó lenne azért valmai játék is, ha már nem bírunk velük, vagy épp csöndre vágyunk. Korábban ajánlotta valaki a
  • kém játékokat.
 
 
Ez az otthon halmozódó apró kacatok eltüntetésére is remek lehetőség :) Én gyér varrástudásommal inkább palackból csinálnám, annak is le lehet ragasztani egyes részeit.
 
Nekem viszont idei tervem az
  • utazós bingo
Én persze "okosan", jó sok munkával gyártottam 4 oldalnyi sajátot, utána jöttem rá, hogy ha angolul keresek (pl. travel games), egy csomó van a neten is. A játék lényege, hogy mindenki kap egy lapot kis képekkel (+ valami alátét és ceruza), amiket út közben meg kell keresnie, majd áthúznia/kipipálnia (láttam lista formátumút is). Ha elfogy, jó :) Vagy: akinek előbbb elfogy az összes, vagy előbb elfogy egy sor, az nyer. Ilyenek:
 
 
 
Van ennek egy hasonló gyári variációja is kártyákkal:
 
 
 
Jópofa ez a letölthető kép is, ahol strigulázni kell a három féle színű autót: 
 
Még több letölthető autós játék itt.
 
Itt láttam olyat is, hogy van
  • x db (busz)jegy,
amiből mondjuk fél óránként egyet lead a gyerek, mikor pedig elfogyott, odaértünk. Kifejezett vizuális támogatás! :)
 
Aztán vannak még a
  • térképek és különféle listák
Ha tudunk nyomtatni egy térképet, hogy merre megyünk, szerintem nagyobb gyerekeknek érdekes követni, esetleg pöttyökkel, vagy színezéssel jelölni, hogy hol vagyunk. Ha nagyon ráérős szülők vagyunk, írhatunk egy listát azokról a településekről, amiket érinteni fogunk, ez is érdekes lehet.
 
És ha még ennél is ügyesebb szülők vagyunk és kellőképp messze megyünk, utazhatunk éjjel, és jöhet az
  • alvás. :)
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése